czwartek, 9 lutego 2017

Zdrowe jedzenie w podróży. Dania w pudełkach

Dieta pudełkowa jest coraz bardziej popularna. Z konieczności (tutaj wyjaśniłam, dlaczego muszę jeść 'inaczej') jestem zapalonym pudełkowcem. Pojemniki z jedzeniem zabieram do pracy, a nawet jak tylko wychodzę gdzieś ze znajomymi. Nigdy nie mogę być pewna, że miejsce, do którego pójdziemy będzie miało to, co jem. Poza tym nie chcę, żeby wszyscy musieli podporządkowywać wybór baru do mnie, więc zabieram ze sobą minimum jedno pudełko, na przykład "kanapkę przeżyjkę". Wtedy razem wkładam kromkę chleba, trochę zieleniny i pomidorki koktajlowe. Prowiant wyjmuję, gdy nie mogę zamówić nic innego albo nie mam dostępu do żadnych sklepów/restauracji, a koniecznie muszę zjeść.

Jedzenie w pudełkach na podróż

Podróże wymagają ode mnie logistycznego podejścia, również pod kątem jedzenia. Zwykle wcześniej zastanawiam się, co wziąć, w zależności od długości drogi i jej warunków. Jeśli wybieram się w góry, biorę produkty, które łatwo chwycić w rękę, żeby nie robić zbyt długich przerw. Kiedy jadę pociągiem lub autobusem, pozwalam sobie na większe szaleństwa. Zobaczcie, co przygotowałam na ostatnią, prawie czterogodzinną drogę (hummus jadłam w sumie w dalszej części wyjazdu, a kurczaka i soczewicę podczas podróży, ponieważ przed nią miałam trochę dłuższą chwilę przerwy od jedzenia).


Smażone kawałki kurczaka z wędzoną papryką 

To był akurat ten tydzień w styczniu, w którym zakochałam się w wędzonej papryce w proszku. Za radą koleżanki kupiłam ją na bazarku i maniakalnie zaczęłam dodawać do mięsa i hummusu.

Składniki (na jedno pudełko):
  • pojedyncza pierś z kurczaka
  • sól, pieprz
  • wędzona papryka w proszku
Przetnijcie pierś w poprzek, a następnie pokrójcie ją na paski. Posypcie przyprawami z obu stron, wedle uznania. W tej kwestii nie będę polecać swoich proporcji, bo mam tendencje do przesadzania. :D
Do gotowego dania dorzuciłam pomidorki, bo zawsze staram się mieć choćby najdrobniejszy element warzywny w swoich posiłkach.


Soczewica po indyjsku

A raczej moja modyfikacja dania o tej nazwie. Być może z oryginałem ma już niewiele wspólnego, ale zarówno mnie, jak i moim znajomym bardzo smakuje w tej formie. Dodatkowo jest szybka w przygotowaniu.

Składniki:
  • soczewica czerwona łuskana
  • cebula
  • pół kartonu lub puszki krojonych pomidorów
  • sól, pieprz
  • chilli
  • kmin rzymski 
Jeśli chodzi o soczewicę, wsypuję ją zwykle do garnka 'na oko'. Uważajcie z tym jednak, bo ciężko jest wymierzyć, jaka porcja będzie wystarczająca. Według mnie lepiej jest dać mniej niż więcej, bo w trakcie gotowania małych ziarenek nagle robi się całkiem dużo. Soczewicę zalejcie przegotowaną wodą tak, by ją znacznie zakryć. Gotujcie do czasu, kiedy zacznie się z niej robić ciapa. Następnie przełóżcie ją do durszlaka i lekko polejcie zimną wodą. Cebulę zarumieńcie na patelni i dodajcie do niej ugotowaną soczewicę oraz pomidory z puszki lub z kartonu. Dodajcie przyprawy wedle uznania, jednak z przewagą kminu rzymskiego, ponieważ to on nadaje tej potrawie charakter. Całość smażcie chwilę na małym ogniu.


Hummus z suszonymi pomidorami


W tej przekąsce jestem zakochana po uszy i od jesieni zabieram ją na każdy swój wyjazd. Sprawdza się świetnie zarówno podczas podróży pociągiem, jak i w trakcie górskich wędrówek. Wystarczy wyjąć pojemnik z hummusem i zanurzyć w nim kawałek marchewki, ogórka, papryki, kalarepy czy kabanosa.

Składniki: 
  • puszka ciecierzycy
  • 6 płatów pomidorów suszonych w zalewie 
  • pieprz
  • chilli
  • kmin rzymski
  • opcjonalnie wędzona papryka w proszku 
Rozdrobnijcie wstępnie blenderem ciecierzycę i pomidory. Następnie stopniowo dodawajcie przyprawy i blendujcie, tak by otrzymać swój ulubiony smak. Ze względu na moją fazę na wędzoną paprykę, dodaję jej trochę do hummusu, ale Was nie namawiam, bo każdy powinien robić pod swój gust.


Wszystkie powyższe dania pudełkowe są szybkie w przygotowaniu. Wiem, że i tak przegrywają w konfrontacji z czasem robienia kanapki, ale fajnie sporadycznie zdecydować się na coś alternatywnego.

2 komentarze:

  1. Naprawdę śietnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dieta pudełkowa to usługa, która zapewnia dostarczenie zdrowych, zbilansowanych posiłków bez konieczności samodzielnego planowania i przygotowywania diety, co może być korzystne dla poprawy zdrowia, redukcji wagi i zaoszczędzenia czasu.
    https://www.lightdiet.pl/dieta-pudelkowa-torun

    OdpowiedzUsuń